Information om Coronavirus (COVID-19)

Ofte stillede spørgsmål:

Siden starten af april har vi slået dørene op for vores gæster på nogle af vores campingpladser, og vi gør alt hvad vi kan for at sikre, at din ferie i 2021 går som planlagt. Vores gæsters sundhed og sikkerhed har naturligvis førsteprioritet. Vi har samlet de mest stillede spørgsmål og svar til dig her. Uanset om du allerede har en reservation eller planlægger din ferie, finder du informationer her.

Kan jeg booke ferie i 2021 uden risiko?
Du kan booke ferien i 2021 enten online eller ved at ringe til os, præcis som du plejer. Vi har opdateret vores annulleringsbetingelser, så du trygt kan booke ferien. Læs mere >
Må jeg tage på ferie og hvor finder jeg de aktulle rejsevejledninger?
Udenrigsministeriet opdaterer løbende rejsevejledningen til alle verdens lande. Find den aktuelle rejsevejledning til din feriedestination, med information om test- og karantænepligt, her >
 
Aktuel fraråder Udenrigsministeriet alle ikke-nødvendige rejser til alle Eurocamps destinationer. Udenrigsministeriets rejsevejledning til din feriedestination:
Kan jeg annullere min 2021 booking og få pengene tilbage, hvis Udenrigsministeriet fraråder udrejse til min feriedestination?

Hvis Udenrigsministeriet fraråder udrejse til din feriedestination (hvis landet er enten orange eller rødt på kortet) umiddelbart inden ankomstdatoen, så kan du vælge mellem tilgodebevis, ombooking eller at få pengene tilbage.

Hvad sker der hvis jeg beslutter mig for ikke at rejse?

Vi har stor forståelse for, at du måske er bekymret for den kommende ferie. Hvis det danske Udenrigsministerium ikke fraråder at rejse til din feriedestination, umiddelbart inden ankomstdatoen, er din ferie underlagt de normale booking- og annulleringsbetingelser. Men som en del af vores opdaterede covid-19 annulleringsbetingelser kan du ændre din booking fra 8 uger op til 7 dage før ankomstdagen til en alternativ destination eller dato i sæson 2021. Kontakt os venligst via telefon eller mail.

Hvad sker der, hvis Eurocamp annullerer min booking?

Hvis din booking bliver annulleret af os, som følge af covid-19 situationen, vil vi naturligvis først og fremmest kontakte dig og forsøge at finde en løsning med ombooking til en anden destination eller ombooking til den valgte campingplads senere i sæsonen. Hvis du ønsker at få pengene tilbage, bliver de tilbageført til din konto.

Er det trygt og sikkert at holde ferie med Eurocamp?
Vores gæsters og medarbejderes sikkerhed har førsteprioritet. Vi har derfor indført ekstra rengøring og følger desuden lokale myndigheders anvisninger og regler. Læs mere om vores tiltag her >
Vil min ferie forløbe anderledes end normalt? Hvilke restriktioner kan jeg forvente på campingpladsen?

Det er stadig for tidligt at sige hvordan sæson 2021 vil forløbe på campingpladserne. Men en ting er sikkert: vi vil følge alle lokale retningslinjer og gennemgå vores processer regelmæssigt. Baseret på erfaringerne fra 2020 forventer vi, at alle vores campingpladser er sikre, at afstandsreglerne overholdes og at de forbedrede rengøringsrutiner følges. Der kan være begrænsninger og ændringer på de enkelte campingpladser i løbet af sæsonen. Du skal forvente, at nogle faciliteter forbliver lukkede eller at adgang og benyttelse er begrænsede. Der kan løbende ske ændringer i de lokale myndigheders udsendte retningslinjer, og disse retningslinjer vil vi naturligvis følge, for at kunne garantere det højest mulige sikkerhedsniveau for alle gæster og ansatte.

Skal jeg kunne fremvise et vaccinationspas eller en negativ covid-19 test for at komme på ferie?

Fra politisk side er der endnu ikke truffet en afgørelse om hvorvidt man skal kunne fremvise vaccinationspas eller negativ test for at kunne indrejse i et andet land.