Oftest stillede spørgsmål & svar

Har du et spørgsmål og kan du ikke finde svaret på hjemmesiden? Her på siden finder du svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende bookingen. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til os på 80711163 og få svar på dit spørgsmål.

Campingferie med Eurocamp | Vis alle svar

Er der faste ankomst- og afrejsedage?

En ferie med Eurocamp er det på jeres præmisser og I kan derfor selv bestemme ankomst- og afrejsedato (alt efter ledighed). Om I vil blive i 3 eller op til 28 nætter er op til jer. Hvis I ønsker at booke mere end 28 nætter, så ring venligst til vores medarbejdere på 80711163. Campingpladserne bliver hurtigt udsolgte, så vi anbefaler vores gæster at booker hurtigst muligt for at være på den sikre side.

Er slutrengøringen inklusiv?

Ja, vi tager os af slutrengøringen. Vi vil dog bede jer om at efterlade boligen i lighed med hvordan den så ud ved ankomst.

Hvad er inklusiv i prisen?

Forbrug af gas, vand og strøm er indklusiv i prisen.

Kan vi booke mere end en enkel campingplads?

Ja, det kan I sagtens. Det er helt op til jer på hvor mange campingpladser I gerne vil holde ferie, så længe I minimum er tre nætter på hver plads. Ved at dele ferien op på flere forskellige campingpladser kan I opleve flere spændende regioner og seværdigheder.

Kan hunden komme med?

Det er ikke tilladt at tage hund med på alle campingpladser. På alle campingpladssider finder du informationer vedrørende hund under 'Godt at vide'. I vores luksus mobilhomes er det generelt ikke tilladt at have husdyr med. Vi anbefaler at I ringer til vores medarbejdere på 80711163, hvis hunden skal med på ferie, da forskellige regler ofte er gældende fra campingplads til campingplads. Husk også, at ikke alle strande tillader adgang for hunde (i nogle tilfælde heller ikke hvis det er campingpladsens private strand).

Er der nogle aktuelle tilbud?

En oversigt over vores aktuelle tilbud findes her: vis mere >

Desuden har vi en række ekstratilbud, f.eks. hvis du rejser alene med børn eller tidligere har rejst med Eurocamp: mere >

Booking & priser | Vis alle svar

Hvornår kan man booke 2019 ferien?

Det er muligt at booke ferien i sæson 2019 allerede nu!
For det meste starter tidligbestillingen af næste sæson allerede i august måned. Hvis I er interesserede i en meget populær campingplads, så er det vigtigst at bestille så tidligt som muligt. Depositum skal først betales den 1. februar og der er fri afbestilling frem til den 31. januar.

Hvordan bliver rejseprisen udregnet?

Rejseprisen bliver beregnet pr. nat og afhænger af valg af bolig, campingplads og rejsetidspunkt. Ekstraudstyr såsom sengelinned er ikke inklusiv i prisen. Der er intet administrationsgebyr hvis I gerne vil have hjælp til bookingen over telefonen.

Hvad er beløbet på depositummet?

Depositummet udgør 10% af rejsens pris og skal betales senest 14 dage efter bookingen er gennemført.

Undtagelser:
- Hvis der er mindre end 40 dage til ankomst, så skal rejsens fulde pris betales med det samme. 
- Ved tidligbestilling til den kommende sæson skal depositummet først betales den 1. februar.

Hvornår rejsen senest være betalt?

Jeres rejse skal være fuldkommen betalt senest 40 dage inden ankomst på campingpladsen. Hvis I booker rejen mindre end 40 dage inden feriens begyndelse, så skal rejsens fulde pris betales med det samme.

Hvordan kan jeg betale?

Det er muligt at betale med kreditkort (Visa eller Mastercard) når du logger på din private side på "Mit Eurocamp" eller via bankoverførsel (det er meget vigtigt, at du skriver dit bookingnummer i emnefeltet):

Betalingsmodtager:
Greenbank Holidays Limited
Bank: HSBC Trinkaus & Burkhardt AG
IBAN: DE32 3003 0880 4958 4500 15
BIC/SWIFT: TUBDDEDD

Hvad er mit bookingnummer?

Dit bookingnummer finder du på din ordrebekræftelse.

Hvilke dokumenter modtager jeg efter bookingen?

Hvis du laver en onlinebookingen, modtager du en ordrebekræftelse på din mail når bookingen er gennemført. I mailen får du et link til "Mit Eurocamp" på vores hjemmeside, hvor du kan logge ind og downloade og printe alle dokumenter. Ved telefonisk booking går der gerne et par timer inden du modtager ordrebekræftelsen på din mail. Når vi har modtaget det fulde beløb på rejsen, kan også rejsebeviset, som skal fremvises på campingpladsen, printes ud. Vær venlig at tjekke alle dokumenter igennem for eventuelle fejl og kontakt vores medarbejdere, så fejlen kan blive rettet.

Bemærk: Hvis du ikke modtager nogen ordrebekræftelse, så tjek venligst spam-mappen i din mailindbakke.

Er det muligt at booke en grupperejse?

Ja, på de fleste campingpladser er det muligt at rejse i en større gruppe. Under 'Grupperejser' kan du sende en forespørgsel til os. Du er også velkommen til at ringe til vores medarbejdere på 80711163 og høre nærmere om mulighederne.

Kan jeg på et senere tidspunkt tilføje flere rejsedeltagere på bookingen?

Hvis der er plads nok i den valgte bolig, så er det intet problem at tilføje flere rejsedeltagere på bookingen. Ring venligst til vores medarbejdere på 80711163, så hjælper vi med at tilføje yderligere rejsedeltagere til bookingen.

Kan jeg forlænge den bookede rejseperiode?

Ja, hvis der er stadig er ledigt på campingpladsen, er det intet problem at forlænge opholdet. Dog bliver I muligvis nødsaget til at skifte bolig. Ring venligst til vores medarbejdere på 80 71 11 63, så undersøger vi om det er muligt at forlænge til den ønskede dato.

Kan jeg booke en standplads uden bolig?

Hos Eurocamp er det kun muligt at booke en standplads med bolig. Hvis I gerne vil have jeres egen campingvogn med, så skal I henvende jer direkte til campingpladsen.

Er det muligt at få en standplads ved siden af vores venner?

Hvis I booker online, så skriv gerne i kommentarfeltet at I ønsker en standplads ved siden af hinanden (enten med angivelse af navn og/eller bookingnummer). Vi gør altid vores bedste for at familie og venner får en bolig i nærheden af hinanden, men vi kan ikke give en garanti for hvor jeres boliger er placeret i forhold til hinanden.

Hvordan kan jeg annullere min booking?

Kontakt os venligst skriftligt, hvis du ønsker at annullere din booking. Det kan ske ved at sende en mail til info@eurocamp.dk. Som udgangspunkt kan du gratis annullere din booking op til en uge efter at bookingen er gennemført. Ved tidligbestilling til den kommende sæson er det muligt gratis at annullere bookingen frem til den 31. januar (også skriftlig annullering). Undtagelser og de helt præcise tidsfrister finder du på hjemmesiden under 'Betingelser for rejsen'.

Får jeg mine penge tilbage hvis jeg annullerer bookingen?

Informationer vedrørende annulleringer og gebyr finder du på vores hjemmeside under 'Betingelser for rejsen'.

Mit Eurocamp | Vis alle svar

Hvor finder jeg min regning og rejsedokumenter?

Din regning og rejsedokumenter finder du online på 'Mit Eurocamp'. Du logger ind med dit bookingnummer og efternavn.
Hvis du har booket ferien online, så kan du med det samme se ordrebekræftelsen og fakturaen på 'Mit Eurocamp'. I få tilfælde kan der være lidt forsinkelse. Hvis du booker ferien over telefonen, kan der gå et par timer, inden du kan downloade ordrebekræftelsen og fakturaen.

Ca. 2-3 uger inden ankomst på campingpladsen er det muligt at downloade rejsebeviset, som skal fremvises ved ankomst. Dette kræver dog at ferien er fuldkommen betalt. For at kunne downloade rejsedokumenterne til din computer skal Adobe Acrobat Reader være installeret, som gratis kan downloades her.

Jeg har problemer med at logge ind på 'Mit Eurocamp'.

Tjek venligst at du har skrevet dit efternavn og bookingnummer rigtigt. Prøv evt. at fjerne/tilføje dit mellemnavn, hvis du har et. Bookingnummeret er altid et nummer med otte cifre. Klik på de rigtige felter i boksen 'Jeg er ingen robot' og løs opgaven. Klik herefter på 'bekræft'. Hvis du har nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores medarbejdere telefonisk på 80711163. 

Jeg kan ikke se mine rejsedokumenter på min computer.

For at kunne downloade rejsedokumenterne til din computer skal Adobe Acrobat Reader være installeret, som gratis kan downloades her.

Kan jeg tilføje ekstraudstyr på bookingen på et senere tidspunkt?
Du kan tilføje ekstraudstyr til bookingen på 'Mit Eurocamp' op til fire uger inden ankomst på campingpladsen, såfremt ekstraudstyret er til rådighed på den valgte campingplads. Det kan f.eks. være sengelinnedpakker, velkomstpakker og håndklæder.

Du vil modtage en aktuel faktura, og først når den fuldstændige rejsepris er betalt, vil du modtage rejsebeviset, som skal fremvises ved ankomst på campingpladsen. Du er velkommen til at ringe til vores medarbejdere på 80711163, hvis du har brug for hjælp til at tilføje ekstraudstyr på bookingen.

Hvorfor skal jeg oplyse den forventede ankomsttid til campingpladsen?

Hvis du oplyser os om den forventede ankomme til campingpladsen, så hjælper du vores lokale medarbejdere med planlægningen. Det er særligt en stor hjælp, hvis I ankommer meget tidligt eller meget sent til campingpladsen. Vær venligst opmærksom på, at boligen først står til rådighed fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Hvis I ankommer tidligere end kl. 15.00 er et tidligt check-in som udgangspunkt ikke muligt. I er velkomne til at opholde jer på campingpladsen og benytte pladsens faciliteter. Hvis I planlægger at ankomme meget tidligt, så anbefaler vi, at I booker fra den forgående nat, så I kan flytte ind i jeres bolig ved ankomst og undgå at vente helt til om eftermiddagen. 

Vores boliger | Vis alle svar

Hvilket udstyr findes i Eurocamps boliger?

Vi har tænkt på alt det nødvendige, da vi indrettede og udstyrede vores boliger med inventar. I alle boligtyper findes følgende inventar:

Køleskab med fryseboks, vandkedel, kaffekande med filter, bestik, tallerkner, skåle, kopper, vinglas, æggebæger, gryder, pande, si, målebæger, rivejern, dåseåbner, proptrækker, køkkenkniv, saks, grydeske, serveringsske. Derudover er boligen udstyret med spejl, tørrestativ, brandtæppe, skraldespand, spand, fejekost, fejebakke med lille kost, el-ventilator og elektrisk radiator. Der er dyner og puder i alle boliger (undtagen på PG018, her er det uldtæpper). I alle boligtyper er der stikkontakter. Strygejern og strygebræt findes ikke i boligen. På hver enkel boligside finder du flere oplysninger til udstyret i din valgte bolig.

Når du booker ferien kan du vælge at tilføje sengelinned og håndklæder, så du sparer plads i kufferten. Følgende havemøbler er til rådighed i boligen: Bord, parasol (hvis mobilhomet ikke er udstyret med solsejl over terrassen), stole og liggestole. Bemærk: Liggestole står ikke til rådighed på alle campingplads. Yderligere information finder du på hver enkel campingpladsside under 'Boliger'.

Skal vi selv medbringe sengelinned og håndklæder?

Der er dyner og puder til rådighed i alle boligtyper (undtagen på PG018, her er det uldtæpper). Sengelinned og håndklæder kan I vælge selv at medbringe eller I kan bestille sengelinnedpakker under 'Praktisk ekstraudstyr' og spare plads i kufferten.

I følgende boligtyper er sengelinned og håndklæder inklusiv i prisen: Aspect mobilhomes, Masai Lodge, Cambrils Bungalows, Villa Lodge og Deckhouse Lodge.

Er der radiator og air condition i vores mobilhome?

Air condition befinder sig på vægen i opholdsrummet hvor også el-radiatoren befinder sig. På denne måde kommer der bedst luft/varme ind i alle rum. Bemærk: I alle mobilhomes, som ikke er udstyrede med air condition, står en ventilator til rådighed. Vær venligst opmærksom på om dit valgte mobilhome er udstyret med air condition, når du bestiller. I boligbeskrivelsen skal der stå "AC". Kun Aspect modellen er som standard udstyret med air condition.

Står der en grill til rådighed ved alle boligtyper?

Hvis det er tilladt at grille på campingpladsen, står enten en gas- eller kulgrill til rådighed ved alle vores mobilhomes. Ved ankomst er gasgrillen installeret med en gasflaske, som bliver udskiftet af vores medarbejdere efter behov. Hvis det ikke er tilladt at grille på campingpladsen, finder du information herom på campingpladssiden enten under 'Boliger' og/eller 'Godt at vide'.

Er der plads nok til en barneseng?

Vores gratis barneseng kan stå i opholdsrummet i alle mobilhometyper. Grundet forskellige størrelser på værelserne i de forskellige mobilhomes, kan vi desværre ikke garantere at der er plads til barnesengen i et af soveværelserne. I vores 'Aspect' mobilhome er der plads til en barneseng i forældresoveværelset.

Er der opvaskemaskine i mobilhomet?

I vores luksusmobilhomes 'Avant' og 'Aspect' står en opvaskemaskine til rådighed.

Er der et tv i mobilhomet?

Vi har bevidst valgt ikke at udstyre vores mobilhomes med et tv. I vores 'Aspect' mobilhome er der dog et fladskærms-tv med dvd afspiller, så I kan holde filmaftener.

Er der WLAN i mobilhomet?

Der er WLAN/WiFi på de fleste campingpladser. Som regel koster det et gebyr at benytte WLAN/WiFi og signalet afhænger af placeringen af jeres mobilhome. På nogle campingpladser er der kun WLAN på bestemte områder af campingpladsen, f.eks. i campingpladsens reception.

Er der brug for en adapter til stikkontakterne?

Nej, der er ikke brug for en adapter til stikkontakterne i nogle af vores mobilhomes uanset destination.

I hvilke mobilhomes er det tilladt at medbringe hund?

Om det er muligt at medbringe jeres hund på ferien afhænger af campingpladsens egne regler og af ledigheden af vores boliger. Informationer vedrørende hunde finder du på campingpladsens side under 'Boliger' og 'Godt at vide' samt på vores inspirationsside om hunde: mere >

VIGTIGT: Angiv venligst altid på bookingen at I rejser med hund. Hvis der ikke er styr på dette inden ankomst til campingpladsen, kan det være at hunden ikke får lov til at komme ind på campingpladsen. Der er bestemte regler for de såkaldte 'kamphunde', da de bliver kategoriseret forskelligt fra land til land. Det er meget vigtigt at I er opmærksomme på reglerne, og I er meget velkomne til at kontakte os vedrørende spørgsmål omkring ferie med hund. Kontakt os gerne på mailen info@eurocamp.dk eller telefonisk på 80711163.

Er det tilladt at ryge i mobilhomet?

Nej, det er ikke tilladt at ryge i vores mobilhomes. Hvis du skal ryge, kan det foregå på terrassen, men tag venligst hensyn til gæsterne i de nærliggende mobilhomes.

Er der stikkontakter i teltene?

Alle telte er udstyrede med to lamper og en stikkontakt. Vær venligst opmærksom på ikke at bruge stikkontakterne til elektronisk udstyr med højt watt-tal. Brug til opladning af mobiltelefoner o.l. er intet problem.

Kan vi medbringe vores eget telt?

Det er desværre ikke muligt at medbringe eget telt.

På campingpladsen | Vis alle svar

Hvornår og hvordan foregår check-in?
Når I ankommer til campingpladsen, skal I fremvise jeres rejsedokumenter og pas i campingpladsens egen reception. Herefter skal I gå hen til Eurocamps reception, hvor vores medarbejder tager imod og viser jer vej til jeres bolig.

Bemærk: Jeres bolig står klar fra kl. 15.00 (på nogle campingpladser er check-in først muligt efter klokken 16. Læs mere under 'Godt at vide' på campingpladsens egen side.

Hvornår skal vi være ude af vores bolig på afrejsedagen?

På afrejsedagen skal I forlade jeres bolig senest kl. 10.00 om formiddagen, så vores medarbejdere har tid til at rengøre og forberede boligen til de næste gæster.

Skal vi betale et depisitum ved ankomst?

Nej, der skal ikke betales noget depositum.

Skal vi betale turistskat?

På langt de fleste campingpladser er turistskat inklusiv i rejseprisen. Kun på udvalgte campingpladsen skal der betales et gebyr til campingpladsen. Aktuelt (december 2018) drejer det skal om campingpladser med følgende pladskoder: IA015, CB013, CB036, CB038, CD025.

Hvad sker der, hvis vi først ankommer meget sent?

Hvis I allerede inden afrejse ved, at I formenteligt ankommer sent til campingpladsen, så må I meget gerne give os besked på 'Mit Eurocamp' eller telefonisk på 80711163. Vi vil herefter informere vores medarbejdere på campingpladsen om jeres forventede ankomsttid, så de kan vente på jer. Hvis I først på selve ankomstdagen sidder i kø eller hvis flyet er forsinket, må I gerne informere os om dette hvis muligt.

Kan vi parkerer bilen ved siden af boligen?

På langt de fleste campingpladser er det muligt at parkerer bilen på standpladsen. Hvis standpladsen ligger terrasseret, er det ikke muligt at parkere lige ved siden af boligen. I så fald kan bilen parkeres gratis på campingpladens fællesparkeringsplads. 
Bemærk: Det er kun tilladt at parkere en enkel bil direkte ved boligen og det koster normalt et gebyr at parkerer en ekstra bil på fællesparkeringspladsen.

Hvilke regelsæt er gældende på campingpladserne?

Der er nogle grundregler, som alle gæster skal overholde. På de fleste campingpladser skal der være ro efter kl. 22.00, og herefter må man heller ikke køre i bil eller på cykel på campingpladsen. På de fleste campingpladser holdes der desuden siesta omkring middagstid, hvor der også skal være ro. Jeres børn skal altid være sammen med en voksen når de benytter de fælles toiletfaciliteter på pladsen, og i poolområdet er der muligvis regler vedrørende badebeklædning. På nogle campingpladser skal man bade med badehætte og nogle campingpladser tillader ikke løse badeshorts til herrer.

Er det tilladt at grille?

På nogle campingpladser er det ikke tilladt at grille pga. brandfare og på nogle campingpladser er det kun tilladt at grille i bestemte områder eller kun med gasgrill. Informationer vedrørende grill finder du på campingpladssiden under 'Boliger' eller 'Godt at vide'.

Er der en bademester/livreddere ved poolen?

Der er ikke livreddere på alle campingpladser. På mange campingpladser er der i højsæsonen en opsynsmand i poolområdet, men det er ikke sikkert, at det er en livredder. Overhold venligst alle forskrifter når I opholder jer i poolområdet og lad aldrig jeres børn være uden opsyn.

Er det tilladt at bade med løse badeshorts i poolen?

Der er en række campingpladser, hvor kun klassisk badetøj er tilladt. På nogle campingpladser skal man også bære badehætte i poolen. De gælende regler finder du på campingpladssiden under 'Pools'.

Er der underholdning for børnene?

På langt de fleste campingpladser er sørget for god underholdning til børnene. Vær venligst opmærksom på, at tilbuddet kan ændre sig alt efter tidspunktet på sæsonen. Detaljer finder du under 'Børneklubber' på campingpladssiden.

Eurocamp tilbyder også egne børneklubber til forskellige aldersgrupper på udvalgte campingpladser. En oversigt over vores børneklubber finder du her: mere >

Koster det ekstra at benytte campingpladsens faciliteter?

På nogle campingpladser koster det et gebyr at benytte forskellige faciliteter og på nogle campingpladser bliver I bedt om at bærer et armbånd under jeres ophold.

Vær venlig at tjekke hvilke aktiviteter/faciliteter der er mod gebyr når I bestiller jeres ferie. Vi beder om forståelse for, at priserne kan ændre sig lidt i løbet af sæsonen.

Hvornår lukker campingpladsens faciliteter?

I højsæsonen er alle campingpladsens faciliteter åbne, men i lavsæsonen kan nogle faciliteter være lukkede - det kan f.eks. være campingpladsens restaurant, supermarked, bar etc. Find flere informationer på campingpladsens egen side eller ring til vores medarbejdere på 80711163 og spørg.

Er der Eurocamp medarbejdere tilstede på campingpladserne?

Vores egne Eurocamp medarbejdere er altid til stede på campingpladsen og er klar til at hjælpe hvis der skulle blive behov for det. De svarer på spørgsmål, kommer med gode råd og anbefalinger og er ansvarlige for rengøringen af mobilhomes og telte. De bidrager til at gøre jeres Eurocamp ferie så afslappet og behagelig som mulig. Hvis I kommer forbi Eurocamp receptionen, og der ikke er nogen medarbejder tilstede, så er I velkomne til at ringe til dem. Telefonnummeret ligger i receptionen.

Skal vi aflevere vores pas i receptionen?

På nogle campingpladser skal alle gæster aflevere deres pas ved ankomst. De bliver opbevaret sikkert og I får dem tilbage ved afrejse fra campingpladsen.

Hvor kan vi lægge vores værdigenstande?

Kontanter, pas o.l. kan afleveres i receptionen på næsten alle campingpladser eller der er mulighed for at leje en safe box under opholdet.

Er der en hæveautomat på campingpladserne?

De fleste campingpladser har en hæveautomat direkte på pladsen og ellers er der en i nærheden. Yderligere informationer findes på hver enkelt campingplads egen forside.

Er der internetadgang på campingpladserne?

Der er internetadgang på de fleste campingpladser og ofte WLAN i bestemte områder på pladsen (f.eks. i receptionen eller restauranten). Yderligere informationer findes under 'Faciliteter' på hver campingpladsside. Gebyret kan ændre sig i løbet af sæsonen. Spørg venligst campingpladsens personale om det aktuelle gebyr.

Er der vaskemaskine på campingpladserne?

På de fleste campingpladser står vaskemaskiner og tørretumblere til rådighed. Yderligere informationer findes under 'Faciliteter' på hver campingpladsside.

Er der et supermarked på campingpladserne?

På langt de fleste campingpladser er der mindst en butik eller supermarked, som har et fint sortiment af dagligvarer. Yderligere informationer findes under 'Faciliteter' på hver campingpladsside.