Forældreinformation omkring børneklubberne

Hvad sker der i begyndelsen og i slutningen af børneklubberne

  • I løbet af det første kvarter gennemføres registreringen (bortset fra Mini Funstation). Antallet af de deltagende børn er af sikkerhedsmæssige årsaget begrænset. Især i højsæsonen kan der være pladsmangel. Først-til-mølle-princippet gælder her, derfor bør I komme i god tid – ca. 15 min. inden aktiviteterne starter.
  • Udfyld tilmeldingsskemaet i starten af alle børneklubber og angiv, hvor I (forældrene) er, mens børnene leger i klubberne. Vi anbefaler, at I noterer et mobilnummer, som vores medarbejdere kan træffe jer på, skulle det blive nødvendigt.
  • Børn på 9 år eller ældre må på egen hånd at tilmelde og framelde sig i børneklubberne, såfremt en forælder har godkendt dette i samtykkeerklæringen. Hvis I foretrækker at hente jeres børn personligt, så vær der venligst, når arrangementerne slutter.
  • I vores Funstation klubber opfordrer vi alle børn til at bære et armbånd, da dette gør det lettere for vores medarbejdere at holde styr på børnene, når de er udenfor.
  • Desuden bør børnene helst blive indtil slutningen af arrangementerne.

Hvad du skal have med til klubben (og hvad ikke)

  • Medbring noget at drikke til jeres barn. Der vil i løbet af arrangementet være regelmæssige drikkepauser. Bemærk venligst, at vi ikke har noget køleskab, hvor vi kan holde drikkevarerne kølige.
  • Vær opmærksom på, at jeres barn har noget behageligt tøj på, der gerne må blive snavset. Praktiske sko er også en fordel, fordi der ofte er en del bevægelse i programmet.
  • Ved varmt og solrigt vejr skal barnet være smurt ind i solcreme. En solhat eller kasket er ligeledes en god idé.
  • Børn bør ikke have noget sportsudstyr, kamerar, computerspil, MP3-afspiller, værdifulde ure, smykker og mobiltelefoner med, fordi vi ikke kan drages til ansvar, hvis disse forsvinder eller bliver beskadiget.
  • Vigtigt: Husk at medbringe den udfyldte samtykkeerklæring!

Valg af vores børnepersonale (også kaldet Kids Courier)

  • Al vores personale er blevet interviewet af os.
  • De har sendt personlige referencer fra to tidligere arbejdspladser.
  • De har mindst en reference fra et arbejde med børn.
  • De er registreret og har afleveret en straffeattest.
De har gennemført et omfattende uddannelsesprogram, som indebærer følgende:
  • Pleje- og sikkerhedspraksis
  • Ulykkesprocedurer
  • Førstehjælp
  • Sikkerhedsudstyr

Kvalitet og sikkerhed

  • Vi overholder følgende regel ang. antallet af børnepassere pr. aldersgruppe:
    • Funstation klubber 4-6 år = 1: 8 og 7-12 år = 01:16.
  • I Base klubben overholder vi 1:20-reglen, medmindre vi er uden for campingpladsen.
  • Vores personale er professionelt uddannet og kan ikke uden videre erstattes ved sygdom. Vi stræber dog efter at finde en erstatning hurtigst muligt, skulle det blive nødvendigt. Indtil dette er tilfældet, vil antallet af deltagende børn blive reduceret for at kunne garantere børnenes sikkerhed.
  • Vi håber på jeres forståelse for, at børn under 4 år ikke kan deltage i Leo's Funstation eller Funstation for all. Årsagen hertil er, at der kræves øget tilsyn i den pågældende aldersgruppe.

Opførsel og kontrol

  • For at vi kan garantere sjov, underholdning og sikkerhed på alle tidspunkter, skal børnene overholde de instrukser, som de får af børnepersonalet.
  • Vi har selvfølgelig forståelse for, at børn sommetider kan være meget oppe at køre, når de er på ferie. Samtidig må vi dog påpege, at børnene skal holde sig til de regler, der måtte være. Hvis barnet ikke kan beroliges eller forstyrrer resten af gruppen meget, ser vi os desværre nødsaget til at udelukke barnet fra videre deltagelse og aflevere barnet ved forældrene inden arrangementet er slut. Hvis arrangementet har kostet penge, kan beløbet i dette tilfælde ikke blive refunderet.

Sygdoms- og ulykkesrapport

  • Skulle barnet allerede ved ankomst til børneklubberne have en skade eller lignende, bliver vi nødt til at udfylde en formular, og bede forældrene om at underskrive den.
  • Børn, der har været syge inden for 48 timer før arrangementet, eller har haft diarré, kan desværre ikke deltage. Vi ønsker at minimere risikoen for infektion så meget som muligt.
  • Oplys venligst på forhånd om dit barn skal indtage medicin i løbet af arrangementet. Er dette tilfældet, skal medarbejderne have forældrene tilladelse til at gøre dette.
  • Hvis barnet får brug for at benytte en EpiPen, så skal vores medarbejdere have forældrenes skriftlige tilladelse til at gøre dette.
  • Generelt set bør vores medarbejdere informeres om barnets generelle medicinske tilstand.
  • Skulle barnet komme til skade i løbet af arrangementet, vil vores medarbejdere udfylde en ulykkesrapport. Denne skal underskrives af en forælder. Dette sikrer, at forældrene nøjagtigt ved, hvordan barnet er kommet til skade. Ved skader på hovedet, skal der udfyldes en speciel formular.
  • Skulle der opstå en alvorlig ulykke, hvilket næsten aldrig sker, informerer vi forældrene med det samme. Hvis det ikke lykkedes at få fat i forældrene, så er vi forpligtet til at træffe hensigtsmæssige foranstaltninger, hvilket kan indebære til en akutlæge/ambulance.

Aktiviteter

  • Aktiviteterne i alle funstations og de andre stations foregår på campingpladsens område, medmindre der er brug for særligt udstyr (såsom tennisbaner), der ligger uden for campingpladsen – i så fald er det ikke langt fra pladsen.
  • Der er ingen aktiviteter i campingpladsens pool, i søen eller i havet, da dette kræver meget større overvågning.
  • I vores base klubber tilbyder vi nogle gange også aktiviteter uden for pladsen, og disse udføres af vores partnere. Hvis du ikke ønsker, at dit barn deltager i aktiviteter uden for campingpladsen, skal du angive dette i samtykkeerklæringen.
  • De fleste af vores aktiviteter er gratis. Skulle en aktivitet koste noget vil vi annoncere det på informationstavlen.

Babysitting

Ved efterspørgsel kan vores børnepersonale også hyres til babysitting i deres fritid. Tilbuddet gælder kun for en familie af gangen, medmindre to familier rejser sammen og bor ved siden af hinanden. Kontakt vores børnepersonale og aftal tid og sted med dem.

Priser for babysitting i timen:


 Før midnat
Efter midnat
En familie€7,50 (ca. 56 DKK)
€10,00 (ca. 75 DKK)
To familier€10,00 (ca. 75 DKK)
€15,00 (ca. 112 DKK)

Fotos og film

Vi stræber efter at bevare en hyggelig atmosfære på campingpladsen, og forældre er mere end velkommen til at tage billeder ved aktiviteterne i børneklubberne. Men vi vil gerne bede alle om at tage hensyn til andre forældre, der ikke ønsker, at deres børn skal fotograferes eller filmes.